Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4966
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SANTANA, Andréia da Cunha Maleiros CARDOSO, Santana, Mariana Civalsci SILVA, Taila Angélica Aparecida da |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0001-7780-0848 |
Title: | A formação de professores e a teoria crítica: entre o mercado e a emancipação humana |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 4 dez. |
metadata.dc.format.medium: | 2003-2016 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | A formação de professores sob o viés da perspectiva da teoria crítica constitui o tema deste artigo. Teacher training on the perspective of critical theory is the theme of this article. La formación del profesorado bajo el sesgo de la perspectiva de la teoría crítica constituye el tema de este artículo. |
Keywords: | Formação de professores Teoria crítica Mercado Ensino superior Teacher training Critical theory Market Higher education Formación del profesorado Teoría crítica Mercado Enseñanza superior |
Citation: | SANTANA, Andréia da Cunha Maleiros; CARDOSO, Santana, Mariana Civalsci; SILVA, Taila Angélica Aparecida da. A formação de professores e a teoria crítica: entre o mercado e a emancipação humana. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2003-2016, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12924. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12924. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12924 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12924 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.