Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4966
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SANTANA, Andréia da Cunha Maleiros
CARDOSO, Santana, Mariana Civalsci
SILVA, Taila Angélica Aparecida da
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-7780-0848
Title: A formação de professores e a teoria crítica: entre o mercado e a emancipação humana
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 2003-2016
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: A formação de professores sob o viés da perspectiva da teoria crítica constitui o tema deste artigo.

Teacher training on the perspective of critical theory is the theme of this article.

La formación del profesorado bajo el sesgo de la perspectiva de la teoría crítica constituye el tema de este artículo.
Keywords: Formação de professores
Teoria crítica
Mercado
Ensino superior
Teacher training
Critical theory
Market
Higher education
Formación del profesorado
Teoría crítica
Mercado
Enseñanza superior
Citation: SANTANA, Andréia da Cunha Maleiros; CARDOSO, Santana, Mariana Civalsci; SILVA, Taila Angélica Aparecida da. A formação de professores e a teoria crítica: entre o mercado e a emancipação humana. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 2003-2016, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12924. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12924. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12924
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12924
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.