Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4958
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: LEITE, Sandra Regina Mantovani
CARVALHO, Alonso Bezerra de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-4908-8379
https://orcid.org/0000-0001-5106-2517
Title: Indústria cultural, currículo e formação de professores: a dimensão ética como articuladora no processo pedagógico
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 4
dez.
metadata.dc.format.medium: 1899-1912
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: Neste artigo apresentamos e discutimos o valor da dimensão ética presente como articuladora na organização do trabalho pedagógico.

In this article we present and discuss the value of the ethical dimension present as an articulator in the organization of pedagogical work.

En este artículo presentamos y discutimos el valor de la dimensión ética presente como articuladora en la organización del trabajo pedagógico.
Keywords: Educação
Ética
Currículo
Prática pedagógica
Formação de professores
Education
Ethic
Curriculum
Pedagogical practice
Teacher training
Educación
Ética
Currículo
Práctica Pedagógica
Formación del Profesorado
Citation: LEITE, Sandra Regina Mantovani; CARVALHO, Alonso Bezerra de. Indústria cultural, currículo e formação de professores: a dimensão ética como articuladora no processo pedagógico. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 4, p. 1899-1912, dez. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12913. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12913. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.4.12913
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12913
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.