Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4950
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: CONDE, Fábio Mamoré
OLIVEIRA, Regina Tereza Cestari de
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-6145-9777
https://orcid.org/0000-0001-5500-7478
Title: Políticas para a educação profissional e tecnológica no Brasil (2003-2017)
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n.esp. 3
out.
metadata.dc.format.medium: 1797-1812
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O artigo apresenta resultados de pesquisa e tem como objetivo discutir a proposição, assim como o processo da materialização de políticas para a educação profissional e tecnológica, no período de 2003 a 2017, ressaltando as concepções em disputa na área, no campo das contradições.

The article presents research results and aims to discuss the proposal, as well as the process of the materialization of policies for professional and technological education, from 2003 to 2017, highlighting the concepts in dispute in the area, in the field of contradictions.

El artículo presenta resultados de investigación y tiene como objetivo discutir la proposición, así como el proceso de la materialización de políticas para la educación profesional y tecnológica, en el período de 2003 a 2017, resaltando las concepciones en disputa en el área, en el campo de las contradicciones.
Keywords: Política educacional
Educação profissional e tecnológica
Rede Federal de Educação Profissional
Científica e Tecnológica
Recursos públicos
Educational policy
Professional and technological education
Federal Network of Vocational
Scientific and Technological Education
Public resources
Política educativa
Educación profesional y tecnológica
Red Federal de Educación Profesional
Científica y Tecnológica
Recursos públicos
Citation: CONDE, Fábio Mamoré; OLIVEIRA, Regina Tereza Cestari de. Políticas para a educação profissional e tecnológica no Brasil (2003-2017). Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n.esp. 3, p. 1797-1812, out. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12764. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12764. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12764
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12764
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.