Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4950
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | CONDE, Fábio Mamoré OLIVEIRA, Regina Tereza Cestari de |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-6145-9777 https://orcid.org/0000-0001-5500-7478 |
Title: | Políticas para a educação profissional e tecnológica no Brasil (2003-2017) |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n.esp. 3 out. |
metadata.dc.format.medium: | 1797-1812 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O artigo apresenta resultados de pesquisa e tem como objetivo discutir a proposição, assim como o processo da materialização de políticas para a educação profissional e tecnológica, no período de 2003 a 2017, ressaltando as concepções em disputa na área, no campo das contradições. The article presents research results and aims to discuss the proposal, as well as the process of the materialization of policies for professional and technological education, from 2003 to 2017, highlighting the concepts in dispute in the area, in the field of contradictions. El artículo presenta resultados de investigación y tiene como objetivo discutir la proposición, así como el proceso de la materialización de políticas para la educación profesional y tecnológica, en el período de 2003 a 2017, resaltando las concepciones en disputa en el área, en el campo de las contradicciones. |
Keywords: | Política educacional Educação profissional e tecnológica Rede Federal de Educação Profissional Científica e Tecnológica Recursos públicos Educational policy Professional and technological education Federal Network of Vocational Scientific and Technological Education Public resources Política educativa Educación profesional y tecnológica Red Federal de Educación Profesional Científica y Tecnológica Recursos públicos |
Citation: | CONDE, Fábio Mamoré; OLIVEIRA, Regina Tereza Cestari de. Políticas para a educação profissional e tecnológica no Brasil (2003-2017). Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n.esp. 3, p. 1797-1812, out. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12764. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12764. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12764 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12764 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.