Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4944
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | BUENO, Mara Lucinéia Marques Correa |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-5785-9727 |
Title: | Configurações na fronteira entre Brasil/Paraguai e a organização do programa escolas interculturais de fronteira (PEIF) |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n.esp. 3 out. |
metadata.dc.format.medium: | 1702-1716 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Este artigo objetiva analisar o PEIF como uma política supranacional de formação de professores na fronteira do Brasil com o Paraguai a partir da configuração executada na região sul do Mato Grosso do Sul. This article aims to analyze PEIF as a supranational policy of teacher training on the border of Brazil and Paraguay from the configuration carried out in the southern region of Mato Grosso do Sul. Este artículo tiene como objetivo analizar el PEIF como una política supranacional de formación de profesores en la frontera de Brasil con Paraguay a partir de la configuración ejecutada en la región sur de Mato Grosso do Sul. |
Keywords: | Política educacional , Formação de professores , Fronteira. Educational policy Teacher training Border Política educativa Formación de profesores Frontera |
Citation: | BUENO, Mara Lucinéia Marques Correa. Configurações na fronteira entre Brasil/Paraguai e a organização do programa escolas interculturais de fronteira (PEIF). Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n.esp. 3, p. 1702-1716, out. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12755. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12755. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.3.12755 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12755 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.