Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4934
metadata.dc.type: Artigos
metadata.dc.creator: SCIOTTI, Fernanda Ferrari Ruis
PERES, Marcia Cristina Argenti
BELLIDO, Luciana Ponce
metadata.dc.creator.orcid: http://orcid.org/0000-0003-1903-5388
http://orcid.org/0000-0002-4173-9923
http://orcid.org/0000-0001-6888-9940
Title: Ser professor na educação infantil: gênero e docência
metadata.dc.terms.title: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
n. esp. 2
jul.
metadata.dc.format.medium: 1569-1579
Issue Date: 2019
ISSN: 1982-5587
metadata.dc.language: pt
Abstract: O presente trabalho tem como objetivo apresentar a trajetória de vida e profissional de um professor da Educação Infantil, bem como algumas questões de gênero envolvendo a docência.

The present work has as objective to present the life and professional trajectory of a teacher of the Infantile Education, as well as some questions of gender involving the teaching.

El presente trabajo tiene como objetivo presentar la trayectoria de vida y profesional de un profesor de Educación Infantil, así como algunas cuestiones de género que involucran la docencia
Keywords: Gênero
Docência
Educação infantil
Gender
Teaching
Early childhood education
Género
Docencia
Educación infantil
Citation: SCIOTTI, Fernanda Ferrari Ruis; PERES, Marcia Cristina Argenti; BELLIDO, Luciana Ponce. Ser professor na educação infantil: gênero e docência. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 2, p. 1569-1579, jul. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.2.12616. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12616. Acesso em: 2022-03-07
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.2.12616
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12616
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.