Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4934
metadata.dc.type: | Artigos |
metadata.dc.creator: | SCIOTTI, Fernanda Ferrari Ruis PERES, Marcia Cristina Argenti BELLIDO, Luciana Ponce |
metadata.dc.creator.orcid: | http://orcid.org/0000-0003-1903-5388 http://orcid.org/0000-0002-4173-9923 http://orcid.org/0000-0001-6888-9940 |
Title: | Ser professor na educação infantil: gênero e docência |
metadata.dc.terms.title: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 n. esp. 2 jul. |
metadata.dc.format.medium: | 1569-1579 |
Issue Date: | 2019 |
ISSN: | 1982-5587 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | O presente trabalho tem como objetivo apresentar a trajetória de vida e profissional de um professor da Educação Infantil, bem como algumas questões de gênero envolvendo a docência. The present work has as objective to present the life and professional trajectory of a teacher of the Infantile Education, as well as some questions of gender involving the teaching. El presente trabajo tiene como objetivo presentar la trayectoria de vida y profesional de un profesor de Educación Infantil, así como algunas cuestiones de género que involucran la docencia |
Keywords: | Gênero Docência Educação infantil Gender Teaching Early childhood education Género Docencia Educación infantil |
Citation: | SCIOTTI, Fernanda Ferrari Ruis; PERES, Marcia Cristina Argenti; BELLIDO, Luciana Ponce. Ser professor na educação infantil: gênero e docência. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 14, n. n. esp. 2, p. 1569-1579, jul. 2019. https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.2.12616. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12616. Acesso em: 2022-03-07 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21723/riaee.v14iesp.2.12616 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12616 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.