Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4637
metadata.dc.type: Dossiê
metadata.dc.creator: RIBEIRO, Regiane Regina
Title: Escola, mídia e comunicação: sistemas complexos
metadata.dc.terms.title: Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG
metadata.dc.terms.source: Goiânia
34
1
jan./jun.
metadata.dc.format.medium: 37-50
Issue Date: 2009
ISSN: 1981-8416
metadata.dc.language: pt
Abstract: Esse artigo faz uma reflexão da interface educação/mídia/comunicação no cenário contemporâneo. Nesse sentido propõe como desafio à educação reconhecer-se como um sistema complexo no qual a comunicação é a elemento constitutivo e promovedor dessa complexidade.

This article reflects on the education/media/communication interface in the contemporary scenario. In this sense, it proposes as a challenge to education to recognize itself as a complex system in which communication is the constitutive element and promoter of this complexity.

Este artículo reflexiona sobre la interfaz educación / medios / comunicación en el escenario contemporáneo. En este sentido, propone como desafío a la educación el reconocerse como un sistema complejo en el que la comunicación es el elemento constitutivo y promotor de esta complejidad.
Keywords: Educação
Comunicação
Mídia e complexidade
Education
Communication
Media and complexity
Educación
Comunicación
Medios y complejidad
Citation: RIBEIRO, Regiane Regina. Escola, mídia e comunicação: sistemas complexos. Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG, Goiânia, v. 34, n. 1, p. 37-50, jan/jun. 2009. https://doi.org/10.5216/ia.v34i1.6541. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/6541. Acesso em: 2021-10-26
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.5216/ia.v34i1.6541
metadata.dc.identifier.url: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/6541
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Inter-Ação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.