Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4637
metadata.dc.type: | Dossiê |
metadata.dc.creator: | RIBEIRO, Regiane Regina |
Title: | Escola, mídia e comunicação: sistemas complexos |
metadata.dc.terms.title: | Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG |
metadata.dc.terms.source: | Goiânia 34 1 jan./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 37-50 |
Issue Date: | 2009 |
ISSN: | 1981-8416 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Esse artigo faz uma reflexão da interface educação/mídia/comunicação no cenário contemporâneo. Nesse sentido propõe como desafio à educação reconhecer-se como um sistema complexo no qual a comunicação é a elemento constitutivo e promovedor dessa complexidade. This article reflects on the education/media/communication interface in the contemporary scenario. In this sense, it proposes as a challenge to education to recognize itself as a complex system in which communication is the constitutive element and promoter of this complexity. Este artículo reflexiona sobre la interfaz educación / medios / comunicación en el escenario contemporáneo. En este sentido, propone como desafío a la educación el reconocerse como un sistema complejo en el que la comunicación es el elemento constitutivo y promotor de esta complejidad. |
Keywords: | Educação Comunicação Mídia e complexidade Education Communication Media and complexity Educación Comunicación Medios y complejidad |
Citation: | RIBEIRO, Regiane Regina. Escola, mídia e comunicação: sistemas complexos. Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG, Goiânia, v. 34, n. 1, p. 37-50, jan/jun. 2009. https://doi.org/10.5216/ia.v34i1.6541. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/6541. Acesso em: 2021-10-26 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.5216/ia.v34i1.6541 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/6541 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Inter-Ação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.