Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4603
metadata.dc.type: | Editorial |
metadata.dc.creator: | BURGARELLI, Cristóvão Giovani |
Title: | Editorial |
metadata.dc.terms.title: | Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG |
metadata.dc.terms.source: | Goiânia 32 2 jul./dez. |
Issue Date: | 2007 |
ISSN: | 1981-8416 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Consideradas as máximas tudo é história e educação é tudo, tem-se uma idéia da largueza do arco que se formou com o conjunto de artigosdirecionados ou direcionáveis para o universo que marca o presentenúmero. Tal a variedade de temas, escopos e abordagens que não foi possível ao editor escapar da novidade da chancela desta edição, feita com o pressuposto da intervenção do leitor coadjuvante. Trata-se, mesmo, de um dossiê de História da Educação em que se contam histórias, em que o sintagma “da educação”, para se definir, terá que contar com a leitura realizada por cada um que tome a revista pelas mãos. Considering the maxims, everything is history and education is everything, there is an idea of the breadth of the arc that was formed with the set of articles directed or directed to the universe that marks this issue. Such is the variety of themes, scopes and approaches that it was not possible for the editor to escape the novelty of the seal of this edition, made with the assumption of the intervention of the supporting reader. It is, in fact, a dossier on the History of Education in which stories are told, in which the phrase “of education”, to be defined, will have to rely on the reading carried out by each person who takes the magazine by hand. Considerando las máximas, todo es historia y la educación lo es todo, hay una idea de la amplitud del arco que se formó con el conjunto de artículos dirigidos o dirigidos al universo que marca este tema. Tal es la variedad de temas, alcances y enfoques que no le fue posible al editor escapar a la novedad del sello de esta edición, realizada con el supuesto de la intervención del lector de apoyo. Se trata incluso de un dossier de Historia de la Educación en el que se cuentan historias, en el que la frase “educación”, por definir, tendrá que apoyarse en la lectura que realice cada persona que coja la revista en la mano. |
Keywords: | Educação - Editorial Education - Editorial Educación - Editorial |
Citation: | BURGARELLI, Cristóvão Giovani. Editorial. Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG, Goiânia, v. 32, n. 2, jul/dez. 2007. https://doi.org/10.5216/ia.v32i2.3047. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/3047. Acesso em: 2021-10-26 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.5216/ia.v32i2.3047 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/3047 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Inter-Ação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.