Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/4591
metadata.dc.type: Dossiê
metadata.dc.creator: LORIERI, Marcos
Title: Trabalhar com filosofia na educação: necessidade e possibilidade
metadata.dc.terms.title: Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG
metadata.dc.terms.source: Goiânia
32
1
jan./jun.
metadata.dc.format.medium: 13-31
Issue Date: 2007
ISSN: 1981-8416
metadata.dc.language: pt
Abstract: O artigo é uma reflexão sobre a filosofia como componente necessário na educação básica: ensinos fundamental e médio. Argumenta favoravelmente a respeito da necessidade e da possibilidade do trabalho com a filosofia na formação de crianças e jovens e oferece algumas indicações.

The article is a reflection on philosophy as a necessary component in basic education: elementary and secondary education. It argues favorably about the need and possibility of working with philosophy in the education of children and young people and offers some indications.

El artículo es una reflexión sobre la filosofía como componente necesario en la educación básica: educación primaria y secundaria. Defiende favorablemente la necesidad y posibilidad de trabajar la filosofía en la educación de niños y jóvenes y ofrece algunas indicaciones.
Keywords: Filosofia
Educação
Ensino
Formação
Philosophy
Education
Teaching
Formation
Filosofía
Educación
Docencia
Formación
Citation: LORIERI, Marcos. Trabalhar com filosofia na educação: necessidade e possibilidade. Inter-Ação: Revista da Faculdade de Educação da UFG, Goiânia, v. 32, n. 1, p. 13-31, jan/jun. 2007. https://doi.org/10.5216/ia.v32i1.1392. Disponível em: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/1392. Acesso em: 2021-10-26
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.5216/ia.v32i1.1392
metadata.dc.identifier.url: https://www.revistas.ufg.br/interacao/article/view/1392
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Inter-Ação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.