Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/388
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | PACHANE, Graziela Giusti |
Title: | O mito da telinha, ou o paradoxo do fascínio da educação mediada pelo computador |
metadata.dc.terms.title: | ETD - Educação Tematica Digital |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 5 1 jul./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 40-48 |
Issue Date: | 2003 |
ISSN: | 1676-2592 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | The aim of this paper is to discuss the introduction of new technologies in education, emphasizing that this process can have positive or negative results, depending on the way they are employed by teachers. The limits and possibilities of innovative tech Partindo de uma discussão dos limites e possibilidades abertas pelas inovações tecnológicas na educação, o objetivo do presente trabalho é salientar que a introdução de novas tecnologias na educação (TV, vídeo e/ou computador) pode gerar resultados positi |
Keywords: | New technology Education Teacher education Computer in education Novas tecnologias Educação Formação de professores Informática na educação |
Citation: | PACHANE, Graziela Giusti. O mito da telinha, ou o paradoxo do fascínio da educação mediada pelo computador. ETD - Educação Tematica Digital , Campinas, SP, v.5, n. 1, p. 40-48, jul./dez. 2003. https://doi.org/10.20396/etd.v5i1.629. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/629. Acesso: 2021-05-25 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.20396/etd.v5i1.629 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/629 |
Appears in Collections: | ETD – Educação Temática Digital |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.