Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/388
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: PACHANE, Graziela Giusti
Title: O mito da telinha, ou o paradoxo do fascínio da educação mediada pelo computador
metadata.dc.terms.title: ETD - Educação Tematica Digital
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
5
1
jul./dez.
metadata.dc.format.medium: 40-48
Issue Date: 2003
ISSN: 1676-2592
metadata.dc.language: pt
Abstract: The aim of this paper is to discuss the introduction of new technologies in education, emphasizing that this process can have positive or negative results, depending on the way they are employed by teachers. The limits and possibilities of innovative tech

Partindo de uma discussão dos limites e possibilidades abertas pelas inovações tecnológicas na educação, o objetivo do presente trabalho é salientar que a introdução de novas tecnologias na educação (TV, vídeo e/ou computador) pode gerar resultados positi
Keywords: New technology
Education
Teacher education
Computer in education
Novas tecnologias
Educação
Formação de professores
Informática na educação
Citation: PACHANE, Graziela Giusti. O mito da telinha, ou o paradoxo do fascínio da educação mediada pelo computador. ETD - Educação Tematica Digital , Campinas, SP, v.5, n. 1, p. 40-48, jul./dez. 2003. https://doi.org/10.20396/etd.v5i1.629. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/629. Acesso: 2021-05-25
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.20396/etd.v5i1.629
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/629
Appears in Collections:ETD – Educação Temática Digital

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.