Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3799
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini de
Title: Tecnologia de informação e comunicação na escola: novos horizontes na produção escrita
metadata.dc.terms.title: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
metadata.dc.terms.source: Rio de Janeiro
12
43
abr./jun.
metadata.dc.format.medium: 711-725
Issue Date: 2004
ISSN: 1809-4465
metadata.dc.language: pt
Abstract: The technologies of information and communication - ICT bring contributions to the written Production and new the pleasant reading pointing horizon with respect to the formation of a society of readers and writers. For one is about a new form of expression of the thought and interaction, the incorporation of these resources to the education is inquiry object not only as a way to teach specific contents of you discipline, but mainly for the cognitivos, social and affective processes that excite. This article presents an analysis of the representation of the thought and the construction of the knowledge by means of the use of the computer in the first initiatives of insertion of the computer to the Brazilian education and at the current moment where the TIC and the virtual environments of contribution and learning disclose with bigger emphasis the question of the authority of the citizens of the knowledge (educators and pupils).

Las tecnologías de la información y la comunicación TIC aportan contribuciones a la producción escrita y la lectura placentera, señalando nuevos horizontes para la formación de una sociedad de lectores y escritores. Al tratarse de una nueva forma de expresión del pensamiento y la interacción, la incorporación de estos recursos a la educación es objeto de investigación no solo como medio para enseñar contenidos específicos de disciplinas, sino principalmente por los procesos cognitivos, sociales y afectivos que plantean. . Este artículo presenta un análisis de la representación del pensamiento y la construcción del conocimiento a través del uso de la computadora en las primeras iniciativas e inserción de la computadora en la educación brasileña y en el momento actual en el que las TIC y los entornos virtuales de colaboración y aprendizaje se revelan con mayor énfasis. el tema de la autoría de los sujetos de conocimiento (educadores y estudiantes).

As tecnologias de informação e comunicação TIC trazem contribuições à produção escrita e à leitura prazerosa apontando novos horizontes para a formação de uma sociedade de leitores e escritores. Por trata-se de uma nova forma de expressão do pensamento e interação, a incorporação desses recursos à educação é objeto de investigação não apenas como um meio para ensinar conteúdos específicos de disciplinas, mas principalmente pelos processos cognitivos, sociais e afetivos que suscitam. Este artigo apresenta uma análise da representação do pensamento e da construção do conhecimento por meio do uso do computador nas primeiras iniciativas e inserção do computador à educação brasileira e no momento atual em que as TIC e os ambientes virtuais de colaboração e aprendizagem revelam com maior ênfase a questão da autoria dos sujeitos do conhecimento (educadores e alunos).
Keywords: Technologies
Information - Communication
Education
Tecnología
Información - Comunicación
Educación
Tecnologia
Informação - Comunicação
Educação
Citation: ALMEIDA, Maria Elizabeth Bianconcini de. Tecnologia de informação e comunicação na escola: novos horizontes na produção escrita. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação , Rio de Janeiro, v.12, n. 43, p. 711-725, abr./jun. 2004. Disponível em: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362004000200004&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso: 2021-08-17
metadata.dc.identifier.url: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362004000200004&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.