Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3784
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | SANTOS, Cássio Miranda dos |
Title: | Os primeiros passos da pós-graduação no Brasil: a questão de dependência |
metadata.dc.terms.title: | Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação |
metadata.dc.terms.source: | Rio de Janeiro 10 37 out./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 479-492 |
Issue Date: | 2002 |
ISSN: | 1809-4465 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | The present article is about the history of the masters degree course in Brazil, focusing the subject of the implantation of a dependent model of masters degree. Beginning the historical rising in the decade of 30 the work emphasizes the decade of 60, being about the political-economic context of the formal implantation of the masters degree course in Brazil, wth the publication of the reporter's Newton Sucupira Opinion 977 65 Este artículo trata sobre la historia de las maestrías en Brasil, enfocándose en el tema de la implementación de un modelo dependiente de estudios de posgrado. A partir del relevamiento histórico en los años 30, el trabajo enfatiza los años 60, abordando el contexto político-económico de la implementación formal de los posgrados en Brasil, con la publicación del Dictamen 977/65 del relator Newton Sucupira. O presente artigo trata da história dos mestrados no Brasil, enfocando a questão da implantação de um modelo dependente de pós-graduação. Iniciando o levantamento histórico na década de 30, o trabalho enfatiza a década de 60, tratando do contexto político-econômico da implantação formal dos cursos de pós-graduação no Brasil, com a publicação do Parecer 977/65 do relator Newton Sucupira. |
Keywords: | Masters degree Higher education Dependence Graduado Educación superior Dependencia Pós-graduação Ensino superior Dependência |
Citation: | SANTOS, Cássio Miranda dos. Os primeiros passos da pós-graduação no Brasil: a questão de dependência. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação , Rio de Janeiro, v.10, n. 37, p. 479-492, out./dez. 2002. Disponível em: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362002000400005&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso: 2021-08-17 |
metadata.dc.identifier.url: | http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362002000400005&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.