Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3771
metadata.dc.type: Pesquisa em Síntese
metadata.dc.creator: DIAS, Rosimeiri de Oliveira
Title: Uma perspectiva em avaliação educacional baseada na teoria triárquica da inteligência humana de Robert J. Sternberg
metadata.dc.terms.title: Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
metadata.dc.terms.source: Rio do Janeiro
10
35
abr./jun.
metadata.dc.format.medium: 259-282
Issue Date: 2002
ISSN: 1809-4465
metadata.dc.language: pt
Abstract: This study is a dissertation, at the master's level, approved by the State University of Rio de Janeiro, on 12/04/98, through the panel: Profa now Marsyl Bulkool Mettrau (advisor), Profa now Rosa at Glat and Profa Ora Maria Helena Novaes Mira. This research aims to describe the theoretical contributions of Robert J. Sternberg about his Triarchic Theory of human intelligence. It brings to the reflection issues of interest to everyday school life with regard to educational assessment, valuing the voice of regular and special class students and, therefore, recognizing their citizenship rights and feeling of non-exclusion in the academic process.

Este estudio es una tesis, a nivel de maestría, aprobada por la Universidad Estatal de Río de Janeiro, el 12/04/98, a través del panel: Profa ahora Marsyl Bulkool Mettrau (asesora), Profa ahora Rosa en Glat y Profa Ora Maria Helena Novaes Mira. Esta investigación tiene como objetivo describir los aportes teóricos de Robert J. Sternberg sobre su teoría triárquica de la inteligencia humana. Aporta a la reflexión cuestiones de interés para la cotidianidad escolar en materia de evaluación educativa, valorando la voz de los alumnos de las clases regulares y especiales y, por tanto, reconociendo sus derechos de ciudadanía y sentimiento de no exclusión en el proceso académico.

Este estudo é uma dissertação, à nível de mestrado, aprovada pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro, em 04/12/98, através da banca: Profa ora Marsyl Bulkool Mettrau (orientadora), Profa ora Rosa na Glat e Profa Ora Maria Helena Novaes Mira. Esta pesquisa objetiva descrever as contribuições teóricas de Robert J. Sternberg acerca de sua Teoria Triárquica da inteligência humana. Traz à reflexão questões de interesse do cotidiano escolar no que diz respeito à avaliação educacional, valorizando a voz do aluno de classe regular e especial e, portanto, o reconhecimento de seus direitos de cidadania e sentimento de não exclusão no processo acadêmico.
Keywords: Robert J. Sternberg
Intelligence - Psychology
Educational evaluation
Robert J. Sternberg
Inteligencia - Psicología
Evaluación educativa
Robert J. Sternberg
Inteligência - Psicologia
Avaliação educacional
Citation: DIAS, Rosimeiri de Oliveira. Uma perspectiva em avaliação educacional baseada na teoria triárquica da inteligência humana de Robert J. Sternberg. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação , Rio do Janeiro, v.10, n. 35, p. 259-282, abr./jun. 2002. Disponível em: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362002000200008&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso: 2021-08-17
metadata.dc.identifier.url: http://educa.fcc.org.br/scielo.php?script=sci_abstract&pid=S0104-40362002000200008&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.