Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/357
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | SARAVALI, Eliane Giachetto |
Title: | Dificuldades de aprendizagem no ensino superior: reflexões a partir da perspectiva piagetiana |
metadata.dc.terms.title: | ETD - Educação Tematica Digital |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 6 2 jan./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 99-127 |
Issue Date: | 2005 |
ISSN: | 1676-2592 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | The text presents a brief review of the history of the term "learning disabilities" and the different influences that this field of studies has passed through. The constructivist perspective of the term is discussed and its contribution to education. Ques O texto apresenta uma breve revisão histórica do termo "dificuldades de aprendizagem" e as diferentes influências que este campo de estudo vem sofrendo. Discute-se a perspectiva construtivista do termo e as suas contribuições para a educação. As questões |
Keywords: | Learning disabilities Formal operative thinking Constructivism Dificuldades de aprendizagem Raciocinio operatorio fornal Construtivismo |
Citation: | SARAVALI, Eliane Giachetto. Dificuldades de aprendizagem no ensino superior: reflexões a partir da perspectiva piagetiana. ETD - Educação Tematica Digital , Campinas, SP, v.6, n. 2, p. 99-127, jan./jun. 2005. https://doi.org/10.20396/etd.v6i2.777. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/777. Acesso: 2021-05-25 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.20396/etd.v6i2.777 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/777 |
Appears in Collections: | ETD – Educação Temática Digital |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.