Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/357
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: SARAVALI, Eliane Giachetto
Title: Dificuldades de aprendizagem no ensino superior: reflexões a partir da perspectiva piagetiana
metadata.dc.terms.title: ETD - Educação Tematica Digital
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
6
2
jan./jun.
metadata.dc.format.medium: 99-127
Issue Date: 2005
ISSN: 1676-2592
metadata.dc.language: pt
Abstract: The text presents a brief review of the history of the term "learning disabilities" and the different influences that this field of studies has passed through. The constructivist perspective of the term is discussed and its contribution to education. Ques

O texto apresenta uma breve revisão histórica do termo "dificuldades de aprendizagem" e as diferentes influências que este campo de estudo vem sofrendo. Discute-se a perspectiva construtivista do termo e as suas contribuições para a educação. As questões
Keywords: Learning disabilities
Formal operative thinking
Constructivism
Dificuldades de aprendizagem
Raciocinio operatorio fornal
Construtivismo
Citation: SARAVALI, Eliane Giachetto. Dificuldades de aprendizagem no ensino superior: reflexões a partir da perspectiva piagetiana. ETD - Educação Tematica Digital , Campinas, SP, v.6, n. 2, p. 99-127, jan./jun. 2005. https://doi.org/10.20396/etd.v6i2.777. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/777. Acesso: 2021-05-25
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.20396/etd.v6i2.777
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/777
Appears in Collections:ETD – Educação Temática Digital

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.