Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3383
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | PALIS, Gilda de La Rocque |
Title: | Aproximações de um valor de bifurcação usando uma planilha |
metadata.dc.terms.title: | Zetetiké |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 8 1-2 jan./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 117-131 |
Issue Date: | 2000 |
ISSN: | 2176-1744 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | Approximations of a bifurcation value using a spreadsheet. The relative availability and flexibility of spreadsheets make them very attractive, especially un an environment where computer resources are scarce. The present demand for the introduction of computer work in schools and colleges in brazil has led us to design a set of spreadsheet-supported activities to examine how pre-service and in-service teachers behave in an exploratory computer setting We describe the content of the activities devised and some of the strategies used by pre-service teachers in carrying it out. La disponibilidad y flexibilidad de las hojas de cálculo electrónicas hace que estas herramientas computacionales sean muy interesantes, especialmente en nuestro entorno que carece de recursos en términos de software educativo. La demanda actual de implantación de actividades informáticas en nuestras escuelas y universidades nos ha animado a diseñar un conjunto de actividades a realizar con el apoyo de una hoja de cálculo (Excel) y a analizar cómo trabajan los egresados y docentes en servicio de forma abierta. entorno para la exploración iterativa proporcionada por esta tecnología. Describimos una de estas actividades y algunas de las estrategias utilizadas por los licenciatarios al intentar solucionar el problema propuesto. A disponibilidade e flexibilidade das planilhas eletrônicas torna estas ferramentas computacionais muito interessantes, principalmente em nosso ambiente carente de recursos em termos de software educacionais. A demanda atual pela introdução de atividades com computadores em nossas escolas e universidades nos encorajou a desenhar um conjunto de atividades para serem realizadas com o apoio de uma planilha (Excel) e analisar como licenciados e professores em serviço trabalham em um ambiente aberto para exploração iterativa como o propiciado por essa tecnologia. Descrevemos uma dessas atividades e algumas das estratégias utilizadas por licenciados ao procurar resolver o problema proposto. |
Keywords: | Un dergraduate teaching Computer Spreadsheet Recurence relation Educación superior Computadora Hoja de trabajo Secuencia recurrente Ensino superior Computador Planilha Sequência recorrente |
Citation: | PALIS, Gilda de La Rocque. Aproximações de um valor de bifurcação usando uma planilha. Zetetiké , Campinas, SP, v.8, n. 44228, p. 117-131, jan./dez. 2000. https://doi.org/10.20396/zet.v8i13-14.8646717. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646717. Acesso: 2021-08-02 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.20396/zet.v8i13-14.8646717 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646717 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Zetetiké |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.