Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3321
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: RABELO, Edmar H.
LORENZATO, Sergio A.
Title: Ensino da matemática: reflexões para uma aprendizagem significativa
metadata.dc.terms.title: Zetetiké
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
2
1
jan./dez.
metadata.dc.format.medium: 37-46
Issue Date: 1994
ISSN: 2176-1744
metadata.dc.language: pt
Abstract: Improving the quality of mathematics teaching has been a constant challenge for everyone concerned with teaching this knowledge, but as a rule, searches have been limited to changes in methods, techniques or curricular sequences.

Mejorar la calidad de la enseñanza de las matemáticas ha sido un desafío constante para todos los que se han preocupado por enseñar este conocimiento, pero por regla general las búsquedas se han limitado únicamente a cambios en los métodos, técnicas o secuencias curriculares.

A melhoria da qualidade do ensino da matemática tem constituído um desafio constante para todos que vem se preocupando com 0 ensino deste conhecimento, mas via de regra as buscas têm se limitado apenas a mudanças de métodos, de técnicas ou de seqüências curriculares.
Keywords: Teaching
Mathematics
Docencia
Matemáticas
Ensino
Matemática
Citation: RABELO, Edmar H.; LORENZATO, Sergio A. Ensino da matemática: reflexões para uma aprendizagem significativa. Zetetiké , Campinas, SP, v.2, n. 1, p. 37-46, jan./dez. 1994. https://doi.org/10.20396/zet.v2i2.8646924. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646924. Acesso: 2021-08-02
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.20396/zet.v2i2.8646924
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646924
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Zetetiké

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.