Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/3287
metadata.dc.type: Resenha
metadata.dc.creator: ZANFERARI, Talita
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0001-6208-9184
Title: Influência dos organismos internacionais nas políticas educacionais: só há intervenção quando há consentimento?
metadata.dc.terms.title: Revista Internacional da Educação Superior
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
2
3
set./dez.
metadata.dc.format.medium: 587-590
Issue Date: 2016
ISSN: 2446-9424
metadata.dc.language: pt
Abstract: This review presents considerations about the work entitled “Influence of international organizations on educational policies: there is only intervention when there is consent” written by Silvia Regina Canan in 2016. The book develops its path around the discussion on the influence of international organizations on Brazilian education For the discussions, the author describes the trajectory of these influences as well as reflections on teacher education in this panorama called globalization.The work comprises three chapters in addition to the preface, introduction and final considerations.

Esta revisión presenta consideraciones sobre el trabajo titulado “Influencia de las organizaciones internacionales en las políticas educativas: solo hay intervención cuando hay consentimiento” escrito por Silvia Regina Canan en 2016. El libro desarrolla su recorrido en torno a la discusión sobre la influencia de las organizaciones internacionales en Brasil. Educación Para las discusiones, el autor describe la trayectoria de estas influencias así como reflexiones sobre la formación del profesorado en este panorama llamado globalización. El trabajo consta de tres capítulos además del prefacio, introducción y consideraciones finales.

Esta resenha apresenta considerações acerca da obra intitulada “Influência dos organismos internacionais nas políticas educacionais: só há intervenção quando há consentimento" escrita por Silvia Regina Canan em 2016. O livro desenvolve seu percurso em torno da discussão sobre as influências de organismos internacionais na educação brasileira. Para as discussões a autora descreve a trajetória destas influências bem como reflexões sobre a formação docente neste panorama denominado globalização. A obra compreende três capítulos além do prefácio, introdução e considerações finais.
Keywords: Higher education
International education policies
Politics and university
Higher education policies
Educación superior
Políticas de educación internacional
Política y universidad
Políticas de educación superior
Educação superior
Políticas internacionais de educação
Política e universidade
Políticas de educação superior
Citation: ZANFERARI, Talita. Influência dos organismos internacionais nas políticas educacionais: só há intervenção quando há consentimento?. Revista Internacional da Educação Superior , Campinas, SP, v.2, n. 3, p. 587-590, set./dez. 2016. https://doi.org/10.22348/riesup.v2i3.7685. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650569. Acesso: 2021-07-28
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.22348/riesup.v2i3.7685
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650569
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
Appears in Collections:Revista Internacional de Educação Superior (RIESup)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.