Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2807
metadata.dc.type: Pontos de vistas - O que pensam outros especialistas?
metadata.dc.creator: MILLER, Gary E.
Title: A educação a distância e o meio ambiente emergente de aprendizagem
metadata.dc.terms.title: Em Aberto
metadata.dc.terms.source: Brasília
16
70
abr./jun.
metadata.dc.format.medium: 89-92
Issue Date: 1996
ISSN: 2176-6673
metadata.dc.language: pt
Abstract: "It's no longer uncommon to hear from people about how technology will cause a revolution in education." Thomas Edison made such a statement about the film industry at the beginning of this century. With the century now drawing to a close, we can see that cinema has had a significant impact on many aspects of our daily lives. However, the great impact of this resonated only on how we conduct conventional education. The same can be said about many other technologies - from radio to cable television to satellite. All found a home - albeit an uncomfortable one - within the educational paradigm we inherited from our medieval ancestors. One might even argue that these technologies revolutionized our society, but they didn't revolutionize our educational institutions.

Ya no es raro escuchar a la gente sobre cómo la tecnología provocará una revolución en la educación. Thomas Edison hizo tal declaración sobre la industria cinematográfica a principios de este siglo. Ahora que el siglo está llegando a su fin, podemos ver que el cine ha tenido un impacto significativo en muchos aspectos de nuestra vida cotidiana. Sin embargo, el gran impacto de esto resonó solo en cómo llevamos a cabo la educación convencional. Lo mismo puede decirse de muchas otras tecnologías, desde la radio hasta la televisión por cable y el satélite. Todos encontraron un hogar, aunque incómodo, dentro del paradigma educativo que heredamos de nuestros antepasados ​​medievales. Incluso se podría argumentar que estas tecnologías revolucionaron nuestra sociedad, pero no revolucionaron nuestras instituciones educativas.

"Não é mais incomum ouvir das pessoas sobre como a tecnologia causará uma revolução na educação". Thomas Edison fez tal declaração sobre a indústria de filmes no início deste século. Com o século chegando agora ao seu final, podemos ver que o cinema provocou um impacto significativo sobre muitos aspectos da nossa vida diária. Entretanto, o grande impacto deste repercutiu apenas sobre como conduzimos a educação convencional. O mesmo pode ser dito sobre muitas outras tecnologias - do rádio à televisão a cabo e ao satélite. Todas encontraram um lar - embora desconfortável - dentro do paradigma educacional que herdamos de nossos antepassados medievais. Alguém pode até argumentar que essas tecnologias revolucionaram nossa sociedade, mas não revolucionaram nossas instituições educacionais.
Keywords: Distance learning
Educational technology
Educación a distancia
Tecnología educativa
Ensino a distância
Tecnologia educacional
Citation: MILLER, Gary E. A educação a distância e o meio ambiente emergente de aprendizagem. Em Aberto , Brasília, v.16, n. 70, p. 89-92, abr./jun. 1996. https://doi.org/10.24109/2176-6673.emaberto.16i70.2083. Disponível em: http://www.emaberto.inep.gov.br/ojs3/index.php/emaberto/article/view/2390. Acesso: 2021-07-26
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.24109/2176-6673.emaberto.16i70.2083
metadata.dc.identifier.url: http://www.emaberto.inep.gov.br/ojs3/index.php/emaberto/article/view/2390
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Em Aberto

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.