Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2272
metadata.dc.type: Entrevista
metadata.dc.creator: LEAL, Fernanda Geremias
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-1716-2060
Title: Para além do discurso dominante sobre a internacionalização da educação superior
metadata.dc.terms.title: Revista Internacional de Educação Superior
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
7
metadata.dc.format.medium: e021035
Issue Date: 2021
ISSN: 2446-9424
metadata.dc.language: en
es
pt
Abstract: Research on internationalization of higher education has been predominantly non-theoretical and positivist rather driven towards the consecution of practical objectives than concerned with the structures in which internationalization operates, or its dilemmas and contradictions. Dr. Chrystal George Mwangi, an Associate Professor at the College of Education of the University of Massachusetts Amherst, United States, is one of the academic voices that has questioned the idea of internationalization as an ‘unconditional good’ as often emphasized by dominant political and academic discourses. In this interview, conducted in June 2020, Dr. George Mwangi reflects on internationalization of higher education from a critical approach, addressing issues such as the impact of choices on how to engage on this process; the challenges of being a scholar-practitioner in this field; and the role of internationalization in the Covid-19 pandemic context.

La investigación sobre la internacionalización de la educación superior ha sido predominantemente teórica y positivista: más bien orientada hacia el logro de objetivos prácticos que preocupada por las estructuras en las que opera la internacionalización, o por sus dilemas y contradicciones. Dr. Chrystal George Mwangi, Profesora Asociada de la Facultad de Educación de la Universidad de Massachusetts Amherst, Estados Unidos, es una de las voces académicas que ha cuestionado la idea de la internacionalización como un 'bien incondicional' a menudo enfatizado por los discursos políticos y académicos convencionales. En esta entrevista, realizada en junio de 2020, Dr. George Mwangi reflexiona sobre la internacionalización de la educación superior desde un enfoque crítico, abordando cuestiones como los impactos de elegir cómo participar en este proceso; los desafíos de ser un técnico-académico; y el papel de la internacionalización en el contexto de la pandemia de Covid-19.

A pesquisa em internacionalização da educação superior tem se configurado de forma predominantemente a-teórica e positivista: antes orientada para a consecução de objetivos práticos do que preocupada com as estruturas nas quais a internacionalização opera, ou com seus dilemas e contradições. Dr.a Chrystal George Mwangi, Professora Associada da Faculdade de Educação na University of Massachusetts Amherst, Estados Unidos, é uma das vozes acadêmicas que tem questionado a ideia de internacionalização como `bem incondicional` frequentemente enfatizada pelos discursos político e acadêmico dominantes. Nesta entrevista, conduzida em Junho de 2020, Dr.a George Mwangi reflete sobre internacionalização da educação superior de uma abordagem crítica, tratando de temas como os impactos da escolha de como engajar nesse processo; os desafios de ser um técnico-acadêmico; e o papel da internacionalização no contexto da pandemia do Covid-19.
Keywords: Higher education
Internationalization
Critical research
Educación superior
Internacionalización
Investigación crítica
Educação superior
Internacionalização
Pesquisa crítica
Citation: LEAL, Fernanda Geremias. Para além do discurso dominante sobre a internacionalização da educação superior. Revista Internacional de Educação Superior , Campinas, SP, v.7, p. e021035. 2021. https://doi.org/10.20396/riesup.v7i0.8660900. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8660900. Acesso: 2021-07-22
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.20396/riesup.v7i0.8660900
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8660900
metadata.dc.subject.classification: Nível metodológico
Appears in Collections:Revista Internacional de Educação Superior (RIESup)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.