Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFÁVERO, Altair Alberto-
dc.creatorPOSSEL, Bianca-
dc.date.accessioned2021-07-22T19:36:52Z-
dc.date.available2021-07-22T19:36:52Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationFÁVERO, Altair Alberto; POSSEL, Bianca. As tecnologias da informação e comunicação nos labirintos da prática educativa. Revista Internacional de Educação Superior , Campinas, SP, v.4, n. 1, p. 234-239, jan./abr. 2018. https://doi.org/10.22348/riesup.v4i1.8650712. Disponível em: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650712. Acesso: 2021-07-22-
dc.identifier.issn2446-9424-
dc.identifier.urihttp://stela.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2269-
dc.description.abstractThis is a review of the book The ICTs in the Labyrinths of Educational Practice by Arnaldo Nogaro and Elisabete Cerutti published in 2016 by Editora CRV de Curitiba. The work is divided into 7 chapters, in addition to the final considerations, being: Chapter 1 - Learning and teaching: the work of teachers in complex and cybercultural society; Chapter 2 - Anthropological changes resulting from the use of ICTs: what is yet to be known and to come? Chapter 3 - ICTs as a contribution to a research-oriented educational practice; Chapter 4 - Learning to use ICT as tools for the practice of research in education; Chapter 5 - Reflections on teacher training in cyberculture; Chapter 6 - Digital technologies and the lesson: trends in educational practices in cyberculture; Chapter 7 - Interactive practices in higher education: between partnership pedagogy and hybrid teaching; And the final considerations - Between the labyrinths of education and technologies: possible paths and necessary reflections.en_US
dc.description.abstractSe trata de una reseña de la obra Las TICs en los Laberintos de la Práctica Educativa de la autoría de Arnaldo Nogaro y Elisabete Cerutti publicada en 2016 por la Editora CRV de Curitiba. La obra se divide en 7 capítulos, además de las consideraciones finales, siendo ellos: Capítulo 1 - Aprender y enseñar: el trabajo del profesor en la sociedad compleja y cibercultural; Capítulo 2 - Cambios antropológicos derivados del uso de las TIC: lo que hay todavía por saber y por venir? Capítulo 3 - Las TIC como aporte para una práctica educativa orientada a la investigación; Capítulo 4 - Aprendizaje para el uso de las TIC como herramientas para la práctica de la investigación en educación; Capítulo 5 - Reflexiones sobre la formación de profesores en la cibercultura; Capítulo 6 - Las tecnologías digitales y la clase: tendencias a las prácticas educativas en la cibercultura; Capítulo 7 - Las prácticas interactivas en la enseñanza superior: entre la pedagogía de la asociación y la enseñanza híbrida; Y las consideraciones finales - Entre los laberintos de la educación y de las tecnologías: caminos posibles y reflexiones necesarias.es_ES
dc.description.abstractTrata-se de uma resenha da obra As TICs nos Labirintos da Prática Educativa da autoria de Arnaldo Nogaro e Elisabete Cerutti publicada em 2016 pela Editora CRV de Curitiba. A obra se divide em 7 capítulos, além das considerações finais, sendo eles: Capítulo 1 - Aprender e ensinar: o trabalho do professor na sociedade complexa e cibercultural; Capítulo 2 - Mudanças antropológicas decorrentes do uso das TICs: o que há ainda por saber e por vir?; Capítulo 3 - As TICs como aporte para uma prática educativa orientada para a pesquisa; Capítulo 4 - Aprendizado para uso das TICs como ferramentas para a prática da pesquisa em educação; Capítulo 5 - Reflexões sobre a formação de professores na cibercultura; Capítulo 6 - As tecnologias digitais e a aula: tendências às práticas educativas na cibercultura; Capítulo 7 - As práticas interativas no ensino superior: entre a pedagogia da parceria e o ensino híbrido; E as considerações finais - Entre os labirintos da educação e das tecnologias: caminhos possíveis e reflexões necessárias.pt_BR
dc.format.medium234-239-
dc.languageenen_US
dc.languageeses_ES
dc.languageptpt_BR
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectTechnology and Informaticsen_US
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectFormación de profesoreses_ES
dc.subjectTecnología y informáticaes_ES
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectTecnologia e informáticapt_BR
dc.subject.classificationNível teórico-
dc.titleAs tecnologias da informação e comunicação nos labirintos da prática educativa-
dc.typeResenhas-
dc.terms.sourceCampinas, SP-
dc.terms.source4-
dc.terms.source1-
dc.terms.sourcejan./abr.-
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22348/riesup.v4i1.8650712-
dc.creator.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-9187-7283-
dc.creator.orcidhttp://orcid.org/0000-0002-9569-1881-
dc.identifier.urlhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/riesup/article/view/8650712-
dc.terms.titleRevista Internacional de Educação Superior-
Appears in Collections:Revista Internacional de Educação Superior (RIESup)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.