Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2215
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: KONDRASHOVA, Lydia Valentinovna
KONDRASHOV, Mykola Mykolayovych
CHUVASOVA, Natalia Alexandrovna
KALINICHENKO, Nadiya Andriyivna
DEFORZH,Hanna Volodymyrivna
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-8876-7294
https://orcid.org/0000-0002-3411-220https://orcid.org/0000-0001-7636-6277
https://orcid.org/0000-0002-6444-3316
https://orcid.org/0000-0002-1114-3205
Title: Development of Creative Potential of Future Teachers – Strategy for Improving the Quality Of Higher Pedagogical Education
metadata.dc.terms.title: Educação & Formação
metadata.dc.terms.source: Fortaleza
5
3
set./dez.
Issue Date: 2020
ISSN: 2448-3583
metadata.dc.language: en
Abstract: The article reveals the interaction of personal orientation of training future teachers and the quality of their pedagogical education, the level of readiness for creative professional activity. The creative potential of the student is considered as an indicator of personal orientation of preparation for professional activity, and its development by means of educational process as strategy of maintenance of quality of the higher pedagogical education. The creative potential of future teachers combines in the structure of motivational, operational, personal and evaluative components, the degree of formation of which depends on the quality of pedagogical education and the degree of their readiness for creative professional activity. The effectiveness of the structural-functional model of the system of development of creative potential of future teachers in compliance with the set of pedagogical conditions has been experimentally confirmed.

El artículo revela la interacción de la orientación personal de la formación de futuros docentes y la calidad de su educación pedagógica, el nivel de preparación para la actividad profesional creativa. El potencial creativo del alumno se considera como un indicador de orientación personal de preparación para la actividad profesional, y su desarrollo mediante el proceso educativo como estrategia de mantenimiento de la calidad de la educación pedagógica superior. El potencial creativo de los futuros maestros se combina en la estructura de componentes motivacionales, operativos, personales y evaluativos, cuyo grado de formación depende de la calidad de la educación pedagógica y del grado de preparación para la actividad profesional creativa. La efectividad del modelo estructural-funcional del sistema de desarrollo del potencial creativo de futuros docentes en cumplimiento del conjunto de condiciones pedagógicas ha sido confirmada experimentalmente.

O artigo revela a interação da orientação pessoal da formação de futuros professores e a qualidade de sua educação pedagógica, o nível de prontidão para a atividade profissional criativa. O potencial criativo do aluno é considerado como um indicador de orientação pessoal de preparação para a atividade profissional e seu desenvolvimento por meio do processo educacional como estratégia de manutenção da qualidade do ensino pedagógico superior. O potencial criativo dos futuros professores alia-se àestrutura decomponentes motivacionais, operacionais, pessoais e avaliativos, cujo grau de formação depende da qualidade da educação pedagógica e do grau de prontidão para a atividade profissional criativa. A efetividade do modelo estrutural-funcional do sistema de desenvolvimento do potencial criativo de futuros professores em conformidade com o conjunto de condições pedagógicas foi confirmada experimentalmente.
Keywords: Strategy
Quality
Education
Creative Potential
Estrategia
Calidad
Educación
Potencial creativo
Estratégia
Qualidade
Educação
Potencial criativo
Citation: KONDRASHOVA, Lydia Valentinovna; KONDRASHOV, Mykola Mykolayovych; CHUVASOVA, Natalia Alexandrovna; KALINICHENKO, Nadiya Andriyivna; DEFORZH,Hanna Volodymyrivna. Development of Creative Potential of Future Teachers – Strategy for Improving the Quality Of Higher Pedagogical Education. Educação & Formação , Fortaleza, v.5, n. 3, set./dez. 2020. https://doi.org/10.25053/redufor.v5i15set/dez.3292. Disponível em: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/3292. Acesso: 2021-07-22
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.25053/redufor.v5i15set/dez.3292
metadata.dc.identifier.url: https://revistas.uece.br/index.php/redufor/article/view/3292
metadata.dc.subject.classification: Nível epistemológico
Appears in Collections:Educação & Formação

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.