Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2158
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | ONOHARA, Ariane Mieko Himeno VASSELO, Ana Carla Fabian CRUZ, José Anderson SANTOS MARIANO, Maria Luiza |
metadata.dc.creator.orcid: | https://orcid.org/0000-0002-5602-6504 |
Title: | A cultura e a formação de professores |
metadata.dc.terms.title: | Temas em Educação e Saúde |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 14 2 jul./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 295-301 |
Issue Date: | 2018 |
ISSN: | 2526-3471 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | In this review, we emphasize the importance of teacher education, responsible for the literacy of children. Thus, it is noteworthy how the appropriation of writing takes place, using and prioritizing facts and events in the daily life of children based on historicalcultural manifestations. Corroborating this aspect, the beginning of the appropriation of the written language of the child. In view of this perspective, considering functional illiteracy in applied didactics. En esta revisión, enfatizaremos la importancia de la formación de profesores, responsables de la alfabetización de los niños. Así, se resalta la forma en que se apropia la escritura, utilizando y priorizando hechos y hechos de la vida cotidiana de los niños a partir de manifestaciones histórico-culturales. Corroborando este aspecto, el inicio de la apropiación del lenguaje escrito del niño. Dada esta perspectiva, prestar atención al analfabetismo funcional en la didáctica aplicada. Nessa resenha, enfatizaremos a importância da formação de professores, responsáveis pela alfabetização das crianças. Deste modo, destaca-se de que maneira ocorre a apropriação da escrita, utilizando e priorizando fatos e acontecimentos no cotidiano das crianças a partir das manifestações histórico-cultural. Corroborando nesse aspecto, o início da apropriação da linguagem escrita da criança. Diante desta perspectiva atentando ao analfabetismo funcional na didática aplicada. |
Keywords: | Culture Human development Written language Teacher training Review Cultura Desarrollo humano Lengua escrita Formación del profesorado Revisión Cultura Desenvolvimento humano Linguagem escrita Formação de professores Resenha |
Citation: | ONOHARA, Ariane Mieko Himeno; VASSELO, Ana Carla Fabian; CRUZ, José Anderson SANTOS; MARIANO, Maria Luiza. A cultura e a formação de professores. Temas em Educação e Saúde , Araraquara, v.14, n. 2, p. 295-301, jul./dez. 2018. https://doi.org/10.26673/tes.v14i2.12033. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12033/7842. Acesso: 2021-07-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.26673/tes.v14i2.12033 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12033/7842 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Temas em Educação e Saúde |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.