Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2158
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ONOHARA, Ariane Mieko Himeno
VASSELO, Ana Carla Fabian
CRUZ, José Anderson SANTOS
MARIANO, Maria Luiza
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-5602-6504
Title: A cultura e a formação de professores
metadata.dc.terms.title: Temas em Educação e Saúde
metadata.dc.terms.source: Araraquara
14
2
jul./dez.
metadata.dc.format.medium: 295-301
Issue Date: 2018
ISSN: 2526-3471
metadata.dc.language: pt
Abstract: In this review, we emphasize the importance of teacher education, responsible for the literacy of children. Thus, it is noteworthy how the appropriation of writing takes place, using and prioritizing facts and events in the daily life of children based on historicalcultural manifestations. Corroborating this aspect, the beginning of the appropriation of the written language of the child. In view of this perspective, considering functional illiteracy in applied didactics.

En esta revisión, enfatizaremos la importancia de la formación de profesores, responsables de la alfabetización de los niños. Así, se resalta la forma en que se apropia la escritura, utilizando y priorizando hechos y hechos de la vida cotidiana de los niños a partir de manifestaciones histórico-culturales. Corroborando este aspecto, el inicio de la apropiación del lenguaje escrito del niño. Dada esta perspectiva, prestar atención al analfabetismo funcional en la didáctica aplicada.

Nessa resenha, enfatizaremos a importância da formação de professores, responsáveis pela alfabetização das crianças. Deste modo, destaca-se de que maneira ocorre a apropriação da escrita, utilizando e priorizando fatos e acontecimentos no cotidiano das crianças a partir das manifestações histórico-cultural. Corroborando nesse aspecto, o início da apropriação da linguagem escrita da criança. Diante desta perspectiva atentando ao analfabetismo funcional na didática aplicada.
Keywords: Culture
Human development
Written language
Teacher training
Review
Cultura
Desarrollo humano
Lengua escrita
Formación del profesorado
Revisión
Cultura
Desenvolvimento humano
Linguagem escrita
Formação de professores
Resenha
Citation: ONOHARA, Ariane Mieko Himeno; VASSELO, Ana Carla Fabian; CRUZ, José Anderson SANTOS; MARIANO, Maria Luiza. A cultura e a formação de professores. Temas em Educação e Saúde , Araraquara, v.14, n. 2, p. 295-301, jul./dez. 2018. https://doi.org/10.26673/tes.v14i2.12033. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12033/7842. Acesso: 2021-07-14
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.26673/tes.v14i2.12033
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/12033/7842
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
Appears in Collections:Temas em Educação e Saúde

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.