Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/2112
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | MAY, Rosaura Gutiérrez Valerio de LÓPEZ, Elisa PEREIRA, Eluzinete CAMPAÑA, Eduardo SORIA, Sandra MAY, Thomas |
Title: | Ruedas vinculantes como espacio de inclusion en el contexto universitario: la experiencia de la Universidad Estatal Amazónica, Puyo, Pastaza, Ecuador |
metadata.dc.terms.title: | Temas em Educação e Saúde |
metadata.dc.terms.source: | Araraquara 12 1 jan./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 97-107 |
Issue Date: | 2016 |
ISSN: | 2526-3471 |
metadata.dc.language: | es |
Abstract: | At the Amazon State University (UEA), in the Ecuadorian Amazon, an Integral Human Development program was started, applying the TCI methodology. As first results of the Binding Wheels (term used in the university context for ICT), the participants' appreciations are presented, which highlight that the topics discussed serve as a contribution to improve their own problems, that they feel relief and greater self-confidence, as well as greater trust and solidarity with classmates. This confirms that the sessions contribute to the creation of solidarity networks. En la Universidad Estatal Amazónica (UEA), en la Amazonía Ecuatoriana, se inició un programa de Desarrollo Humano Integral, aplicando la metodología de la TCI. Como primeros resultados de las Ruedas Vinculantes (término utilizado en el contexto universitario para la TCI), se presentan las apreciaciones de los participantes, que resaltan que los temas tratados les sirven como aporte para mejorar sus propios problemas, que sienten alivio y mayor autoconfianza, así como mayor confianza y solidaridad con los compañeros de curso. Esto confirma que las sesiones contribuyen a la creación de redes solidarias. Na Universidade Estadual do Amazonas (UEA), na Amazônia equatoriana, foi iniciado um programa de Desenvolvimento Humano Integral, aplicando a metodologia TCI. Como primeiros resultados do Binding Wheels (termo utilizado no contexto universitário para as TIC), são apresentadas as apreciações dos participantes, que destacam que os temas discutidos servem como uma contribuição para a melhoria de seus próprios problemas, para que sintam alívio e maior autocontrole. confiança, bem como maior confiança e solidariedade com os colegas. Isso confirma que as sessões contribuem para a formação de redes solidárias. |
Keywords: | Inclusion - Solidarity Networks Interculturality Higher Education Inclusión - Redes solidarias Interculturalidad Educación superior Inclusão - Redes Solidárias Interculturalidade Educação Superior |
Citation: | MAY, Rosaura Gutiérrez Valerio de; LÓPEZ, Elisa; PEREIRA, Eluzinete; CAMPAÑA, Eduardo; SORIA, Sandra; MAY, Thomas. Ruedas vinculantes como espacio de inclusion en el contexto universitario: la experiencia de la Universidad Estatal Amazónica, Puyo, Pastaza, Ecuador. Temas em Educação e Saúde , Araraquara, v.12, n. 1, p. 97-107, jan./jun. 2016. https://doi.org/10.26673/tes.v12i0.9816. Disponível em: https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/9816/6481. Acesso: 2021-07-14 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.26673/tes.v12i0.9816 |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.fclar.unesp.br/tes/article/view/9816/6481 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Temas em Educação e Saúde |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.