Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/1891
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ORDÓÑEZ CONTRERAS, Evelyn Lissette
Title: La enseñanza de una lengua extranjera: el español como lengua extranjera en Brasil
metadata.dc.terms.title: Evidência: olhares e pesquisa em saberes educacionais
metadata.dc.terms.source: Araxá
4
4
maio
metadata.dc.format.medium: 195-205
Issue Date: 2008
ISSN: 1808-2327
metadata.dc.language: es
Abstract: This article presents a reflection on the different ways of defining a foreign language, as it has been methodologically treated, and then arrives at the subject of the Spanish language in Brazil in a synthetic and reflexive way, giving importance to Law nº 11.161, of August 5th, 2005, which provides for the mandatory teaching of Spanish in the Brazilian educational system, specifically in high school. This allows us to identify the need to improve research in this context to make coherent adjustments within the Brazilian educational system, delimited in Spanish as a foreign language.

Este artículo presenta una reflexión sobre las distintas formas de definir una lengua extranjera, de como esta ha sido tratada metodológicamente, para entonces, llegar al tema de la lengua española en Brasil de una forma sintética y reflexiva dando importancia a la ley nº 11.161, del 5 de agosto de 2005, que trata de la obligatoriedad de la enseñanza del español en el sistema educativo brasileño, específicamente en la Enseñanza Secundaria. Esto permite identificar la necesidad de perfeccionar la pesquisa en este contexto para realizar las adecuaciones coherentes dentro del sistema educativo brasileño, delimitadas en Español como lengua extranjera.

Este artigo apresenta uma reflexão sobre as diferentes formas de definir uma língua estrangeira, como tem sido tratada metodologicamente, para então, chegar ao tema da língua espanhola no Brasil de forma sintética e reflexiva, dando importância à Lei nº 11.161 , de 5 de agosto de 2005, que dispõe sobre a obrigatoriedade do ensino do espanhol no sistema educacional brasileiro, especificamente no ensino médio. Isso nos permite identificar a necessidade de aprimorar as pesquisas nesse contexto para fazer ajustes coerentes dentro do sistema educacional brasileiro, delimitado em espanhol como língua estrangeira.
Keywords: Education
Lengua española
Teaching
Aprendizaje
Educación
Lengua española
Ensiñanza
Aprendizaje
Educação
Língua Espanhola
Ensino
Aprendizagem
Citation: ORDÓÑEZ CONTRERAS, Evelyn Lissette. La enseñanza de una lengua extranjera: el español como lengua extranjera en Brasil. Evidência: olhares e pesquisa em saberes educacionais , Araxá, v.4, n. 4, p. 195-205, maio. 2008. Disponível em: http://uniaraxa.edu.br/ojs/index.php/evidencia/issue/view/19. Acesso: 2021-07-13
metadata.dc.identifier.url: http://uniaraxa.edu.br/ojs/index.php/evidencia/issue/view/19
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Evidência: Olhares e Pesquisa em Saberes Educacionais

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.