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metadata.dc.type: Editorial
metadata.dc.creator: CHAVES, Priscila Monteiro
FELDKERCHER, Nadiane
SCHNEIDER, Marilda Pasqual
metadata.dc.creator.orcid: https://orcid.org/0000-0002-3986-6157
https://orcid.org/0000-0002-8208-3369
https://orcid.org/0000-0003-3019-008X
Title: Entre a Commoditycidade e a pesquisa engajada
metadata.dc.terms.title: Roteiro
metadata.dc.terms.source: Joaçaba
44
2
maio/ago.
metadata.dc.format.medium: 1-2
Issue Date: 2019
ISSN: 2177-6059
metadata.dc.language: pt
Abstract: It is not new that different authors have shown the ostensible action of the marketing logic regulating what must be produced and published in higher education, “[...] a trend that is already hegemonic” (BIANCHETTI; SGUISSARDI, 2017, p. 78 ) and denotes the Commoditycity movement not only of the researches carried out, but of the university as a whole. In this sense, journals survive in the paradox that promotes what is relevant and responds to the specific needs of an evaluation system.

No es nuevo que diferentes autores hayan mostrado la ostensible acción de la lógica del marketing regulando lo que se debe producir y publicar en la educación superior, “[...] una tendencia que ya es hegemónica” (BIANCHETTI; SGUISSARDI, 2017, p. 78 ) y denota el movimiento Commoditycity no solo de las investigaciones realizadas, sino de la universidad en su conjunto. En este sentido, las revistas sobreviven en la paradoja que promueve lo relevante y responde a las necesidades específicas de un sistema de evaluación.

Não é de hoje que diferentes autores vêm manifestando a ostensiva atuação da lógica mercadológica regulando aquilo que deve ser produzido e publicado no ensino superior, “[...] tendência que já se revela hegemônica” (BIANCHETTI; SGUISSARDI, 2017, p. 78) e denota o movimento de Commoditycidade não somente das pesquisas realizadas, mas da universidade como um todo. Nesse sentido, os periódicos sobrevivem no paradoxo que coaduna fomento daquilo que é relevante e resposta às necessidades específicas de um sistema de avaliação.
Keywords: Education - Editorial
Educación - Editorial
Educação - Editorial
Citation: CHAVES, Priscila Monteiro; FELDKERCHER, Nadiane; SCHNEIDER, Marilda Pasqual. Entre a Commoditycidade e a pesquisa engajada. Roteiro , Joaçaba, v.44, n. 2, p. 1-2, maio/ago. 2019. https://doi.org/10.18593/r.v44i2.21450. Disponível em: https://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21450. Acesso: 2021-07-02
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.18593/r.v44i2.21450
metadata.dc.identifier.url: https://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21450
metadata.dc.subject.classification: Nível técnico
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