Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/1417
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: KRAUSE, Renate F.
Title: HANS EBERWIEN: críticas ao conceito de educação especial, e integração como uma tarefa do sistema de ensino e da escola
metadata.dc.terms.title: Revista Educação Especial
metadata.dc.terms.source: Santa Maria
23
metadata.dc.format.medium: 53-59
Issue Date: 2004
ISSN: 1984-686X
metadata.dc.language: pt
Abstract: This study presents some Hans Eberwein's ideas to the professionals of education (teachers) and to the students who prepare themselves to be teachers in schools or high schools. Hans Eberwein presents defying ideas which aims a deep reflection from the teachers in Special Schools and of Special Education in regular schools, about its own right to exist (legitimation). According to the author the Special Education is out of date and the Integrating Education is also transitory. The future of Education will be in the transformation of school, in all grades in an competent school to offer education for everybody.

Este artículo presenta algunas de las ideas de Hans Eberwein a los profesionales de la educación y a los estudiantes que están cursando una licenciatura y que serán profesores en escuelas regulares en los niveles primario y secundario. Hans Eberwein presenta desafiantes ideas que buscan una profunda reflexión por parte de los docentes de Escuelas Especiales y Educación Especial en Escuelas Regulares sobre su legitimidad. Para el autor, la Educación Especial está desactualizada y la Educación Integradora es transitoria. El futuro de la educación está en transformar la escuela, en todos los niveles, en una escuela competente para ofrecer Educación para Todos.

Este artigo apresenta algumas idéias de Hans Eberwein aos profissionais da Educação e aos estudantes que cursam licenciaturas e serão professores em escolas comuns em nível fundamental e médio. Hans Eberwein apresenta idéias desafiantes que buscam uma profunda reflexão dos professores de Escolas Especiais e de Educação Especial em Escolas Regulares sobre sua legitimidade. Para o autor a Educação Especial está ultrapassada e a Educação Integradora é transitória. O futuro da Educação está na transformação da escola, em todos níveis, numa escola competente para oferecer Educação para Todos.
Keywords: Specion education
Integrating education
Integrating school
Educación especial
Educación integradora
Escuela integradora
Educação especial
Educação integradora
Escola integradora
Citation: KRAUSE, Renate F. HANS EBERWIEN: críticas ao conceito de educação especial, e integração como uma tarefa do sistema de ensino e da escola. Revista Educação Especial , Santa Maria, v.23, p. 53-59. 2004. http://dx.doi.org/10.5902/1984686X. Disponível em: https://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/4983. Acesso: 2021-06-30
metadata.dc.identifier.doi: http://dx.doi.org/10.5902/1984686X
metadata.dc.identifier.url: https://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/4983
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista Educação Especial

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.