Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/1384
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | CASTANHO, Denise Molon FREITAS, Soraia Napoleão |
Title: | Inclusão e prática docente no ensino superior |
metadata.dc.terms.title: | Revista Educação Especial |
metadata.dc.terms.source: | Santa Maria 27 |
metadata.dc.format.medium: | 85-92 |
Issue Date: | 2006 |
ISSN: | 1984-686X |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | This article presents a reflection about inclusion and teaching practice in higher education. Higher education constitutes a means to knowledge production and the university is the place where the values and practices of an including education must be experienced. The teaching practices require good preparation from the education professional while dealing with students who have special education necessities and the University Organization Project should establish actions - public policies that support an including education to these students. Este artículo presenta una reflexión sobre la inclusión y la práctica docente en la educación superior. La educación superior es un medio para la producción de conocimiento y la universidad es un lugar donde se deben experimentar los valores y prácticas de la educación inclusiva. Las prácticas docentes requieren una preparación profesional en el trato con estudiantes con necesidades educativas especiales y el proyecto de organización universitaria debe implementar acciones, políticas públicas que favorezcan una educación inclusiva para estos estudiantes. Este artigo apresenta uma reflexão sobre a inclusão e a prática docente no ensino superior. A educação superior constitui um meio para a produção do conhecimento, e a universidade é um lugar onde os valores e práticas da educação inclusiva precisam ser vivenciadas. As práticas docentes exigem preparo do profissional ao tratar de alunos com necessidades educacionais especiais e o projeto de organização universitária deve implementar ações - políticas públicas favorecendo uma educação inclusiva a esses estudantes. |
Keywords: | Inclusion Teaching practice Higher education Inclusión Práctica docente Educación superior Inclusão Prática docente Ensino superior |
Citation: | CASTANHO, Denise Molon; FREITAS, Soraia Napoleão. Inclusão e prática docente no ensino superior. Revista Educação Especial , Santa Maria, v.27, p. 85-92. 2006. http://dx.doi.org/10.5902/1984686X. Disponível em: https://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/4350. Acesso: 2021-06-30 |
metadata.dc.identifier.doi: | http://dx.doi.org/10.5902/1984686X |
metadata.dc.identifier.url: | https://periodicos.ufsm.br/educacaoespecial/article/view/4350 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Revista Educação Especial |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.