Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/126
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | AMORIM, Verussi Melo de CASTANHO, Maria Eugênia |
Title: | Por uma educação estética na formação universitária de docentes |
metadata.dc.terms.title: | Educação & Sociedade |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 29 105 set./dez. |
metadata.dc.format.medium: | 1167-1184 |
Issue Date: | 2008 |
ISSN: | 1678-4626 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | One becomes a professor by constructing oneself as a professor. If we consider professor training as an indefinite and unfinished continuum, not as the obtention of diplomas or Licenciatura (teacher credential), the question that arises concerns the possi É-se professor ao construir-se professor. Considerando a formação docente como um continuum que se faz indefinida e inacabadamente, e não por meio de obtenção de títulos ou licenciatura, a questão que se coloca refere-se à possibilidade de uma educação es |
Keywords: | Aesthetic education Art University Teacher training Educação estética Arte Universidade Formação docente |
Citation: | AMORIM, Verussi Melo de; CASTANHO, Maria Eugênia. Por uma educação estética na formação universitária de docentes. Educação & Sociedade , Campinas, SP, v.29, n. 105, p. 1167-1184, set./dez. 2008. https://doi.org/10.1590/S0101-73302008000400011 . Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000400011&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt. Acesso: 2021-05-25 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.1590/S0101-73302008000400011 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000400011&lng=pt&nrm=iso&tlng=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível técnico |
Appears in Collections: | Educação & Sociedade |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.