Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/1134
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | MCCALLUM, Cecília |
Title: | Escrito no corpo: gênero, educação e socialidade na amazônia numa perspectiva Kaxinawá |
metadata.dc.terms.title: | Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade |
metadata.dc.terms.source: | Salvador 19 33 jan./jun. |
metadata.dc.format.medium: | 87-104 |
Issue Date: | 2010 |
ISSN: | 2358-0194 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | In the 1980s, the Pro-Indian Commission of the state of Acre developed an educational project aimed at training indigenous teachers, enabling them to teach literacy skills to their relatives and to create indigenous schools. The object was to empower indi En la década de 1980, la Comisión Proindígena de Acre (CPI-Acre) desarrolló un proyecto educativo que tenía como objetivo capacitar a maestros indígenas, apoyarlos en la alfabetización de sus familiares y crear escuelas verdaderamente indígenas. Su objeti Nos anos 1980, a Comissão Pro-Índio do Acre (CPI-Acre) desenvolveu um projeto educacional que visava treinar professores indígenas, apoiá-los na alfabetização de seus parentes e criar escolas verdadeiramente indígenas. O seu objetivo era empoderar2 os índ |
Keywords: | Indigenous education Gender Cashinahua Writing Graphic design Educación indígena Género Kaxinawá Escritura Diseño gráfico Educação indígena Gênero Kaxinawá Escrita Desenho gráfico |
Citation: | MCCALLUM, Cecília. Escrito no corpo: gênero, educação e socialidade na amazônia numa perspectiva Kaxinawá. Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade , Salvador, v.19, n. 33, p. 87-104, jan./jun. 2010. https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v19.n33. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/faeeba/issue/view/224. Acesso: 2021-06-24 |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v19.n33 |
metadata.dc.identifier.url: | https://revistas.uneb.br/index.php/faeeba/issue/view/224 |
metadata.dc.subject.classification: | Nível epistemológico |
Appears in Collections: | Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.