Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/113
metadata.dc.type: | Artigo |
metadata.dc.creator: | ZEICHNER, Kenneth M. |
Title: | Uma análise crítica sobre a "reflexão" como conceito estruturante na formação docente |
metadata.dc.terms.title: | Educação & Sociedade |
metadata.dc.terms.source: | Campinas, SP 29 103 maio/ago. |
metadata.dc.format.medium: | 535-554 |
Issue Date: | 2008 |
ISSN: | 1678-4626 |
metadata.dc.language: | pt |
Abstract: | In this paper, Ken Zeichner draws upon his many years of experience as a teacher educator and discusses the use of the concept of reflection in teacher education around the world in relation to three issues: 1) the extent to which reflection has resulted Neste artigo, Ken Zeichner, baseando-se em seus vários anos de experiência como formador de educadores, discute o uso do conceito de "reflexão" em programas de formação docente ao redor do mundo, relacionando-o a três temas: 1) até que ponto a formação do |
Keywords: | Teacher education Reflection United States Formação de professores Reflexão Estados Unidos |
Citation: | ZEICHNER, Kenneth M. Uma análise crítica sobre a "reflexão" como conceito estruturante na formação docente. Educação & Sociedade , Campinas, SP, v.29, n. 103, p. 535-554, maio/ago. 2008. http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302008000200012. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000200012&lng=pt&tlng=pt. Acesso: 2021-05-25 |
metadata.dc.identifier.doi: | http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302008000200012 |
metadata.dc.identifier.url: | https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000200012&lng=pt&tlng=pt |
metadata.dc.subject.classification: | Nível teórico |
Appears in Collections: | Educação & Sociedade |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.