Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/113
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: ZEICHNER, Kenneth M.
Title: Uma análise crítica sobre a "reflexão" como conceito estruturante na formação docente
metadata.dc.terms.title: Educação & Sociedade
metadata.dc.terms.source: Campinas, SP
29
103
maio/ago.
metadata.dc.format.medium: 535-554
Issue Date: 2008
ISSN: 1678-4626
metadata.dc.language: pt
Abstract: In this paper, Ken Zeichner draws upon his many years of experience as a teacher educator and discusses the use of the concept of reflection in teacher education around the world in relation to three issues: 1) the extent to which reflection has resulted

Neste artigo, Ken Zeichner, baseando-se em seus vários anos de experiência como formador de educadores, discute o uso do conceito de "reflexão" em programas de formação docente ao redor do mundo, relacionando-o a três temas: 1) até que ponto a formação do
Keywords: Teacher education
Reflection
United States
Formação de professores
Reflexão
Estados Unidos
Citation: ZEICHNER, Kenneth M. Uma análise crítica sobre a "reflexão" como conceito estruturante na formação docente. Educação & Sociedade , Campinas, SP, v.29, n. 103, p. 535-554, maio/ago. 2008. http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302008000200012. Disponível em: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000200012&lng=pt&tlng=pt. Acesso: 2021-05-25
metadata.dc.identifier.doi: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302008000200012
metadata.dc.identifier.url: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302008000200012&lng=pt&tlng=pt
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Educação & Sociedade

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.