Please use this identifier to cite or link to this item: http://edubase.sbu.unicamp.br:8080/jspui/handle/EDBASE/1124
metadata.dc.type: Artigo
metadata.dc.creator: PINO, Ivany
Title: As representações sociais no campo das polifonias entre afetividade e a educação
metadata.dc.terms.title: Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade
metadata.dc.terms.source: Salvador
18
32
jul./dez.
metadata.dc.format.medium: 27-34
Issue Date: 2009
ISSN: 2358-0194
metadata.dc.language: pt
Abstract: In this paper, we discuss the Social Representations Theory in the field of the multiple voices between emotion and education, in the perspective of Moscovici, Jodelet, Banchs and Maturana. Finally, we explore the contribution of the Theory of the Social

En este artículo abordamos la Teoría de las Representaciones Sociales en el campo de la polifonía entre emoción y educación, desde la perspectiva de Moscovici, Jodelet, Banchs y Maturana. Por último, hablamos del aporte de la Teoría de las Representacione

Neste artigo, abordamos a Teoria das Representações Sociais no campo das polifonias entre a emoção e a educação, na perspectiva de Moscovici, Jodelet, Banchs e Maturana. Por fim, falamos sobre a contribuição da Teoria das Representações Sociais para o cam
Keywords: Social representations
Affect
Education
Representaciones sociales
Afecto
Educación
Representações sociais
Afetividade
Educação
Citation: PINO, Ivany. As representações sociais no campo das polifonias entre afetividade e a educação. Revista da FAEEBA. Educação e Contemporaneidade , Salvador, v.18, n. 32, p. 27-34, jul./dez. 2009. https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v18.n32. Disponível em: https://revistas.uneb.br/index.php/faeeba/issue/view/226. Acesso: 2021-06-24
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.21879/faeeba2358-0194.v18.n32
metadata.dc.identifier.url: https://revistas.uneb.br/index.php/faeeba/issue/view/226
metadata.dc.subject.classification: Nível teórico
Appears in Collections:Revista da FAEEBA: Educação e Contemporaneidade

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.